Elektromobil Maserati GranCabrio je lepšie ako Tesla Roadster

Maserati pokračuje v ťažení smerom ku elektrickým autám. Kým doteraz to úplne zrejme nebolé, model Grecale Folgore vydláždil cestu aj iným autám tejto značky na elektrickú energiu. Ďalší v poradí bude, celkom prekvapivo kabriolet! Po kupé aj kabriolet GranCabrio získa verziu Folgore, ktorá bude hovoriť o elektrickom štýle pohonu.

Základ pre stavbu auta bol úplne jasný. Prichádza kabriolet GranCabrio, ak ste si to doteraz nespojili a rovno na elektrickú energiu. Elektrická verzia si nechala všetky vonkajšie štylistické prvky a zameriava sa skôr na výmeny pohonného Ústrojenstva a využitie karosérie vo svoj prospech. Takže na Francúzskej riviére nebude vidno žiaden rozdiel medzi elektrickou a spaľovacou verziou. Ale rozhodne ho bude počuť a bude zrejmý pri tankovaní.

Osvedčený vzhľad po novom teda doplní aj elektrický pohon. A ak si myslíte, že vozidlu bude chýbať výkon, tak sa veľmi mýlite. Maserati svojmu otvorenému elektrickému autu dalo 300 kW (408 k). Ale nie iba to. Rovnakých 300 kW (408 k) má každý jeden z troch elektrických motorov. Dva poháňajú zadnú nápravu a jeden je vpredu. Celkovo by to mohlo znamenať Výkon až 900 kW (1 224 k), ale tu treba ísť na počítanie opatrnejšie. Výkony sa síce zrátavajú, ale musí ich byť schopná odovzdať aj batéria.

23848-MaseratiGranCabrioFolgore 

Maserati GranCabrio Folgore dokáže odovzdať 610 kW (828 k) v režime Max Boost, ale bežne má iba 555 kW (755 k). Aj to už stačí a dokáže s relatívne ťažkým roadsterom pekne zacvičiť. Veď maximálny výkon aj tak nebudete potrebovať. Nebudete ho potrebovať, lebo toto auto je o niečom inom. Je o jazdení v prímorskom letovisku so strechou dole, na tomto aute nepôjdete pretekať, nepotrebujete mať až taký výkon. Ale občas je pekné sa v golfovom klube pochváliť.

Maserati potvrdilo, že vozidlo bude čerpať z batérie s kapacitou 92,5 kWh, ale využiteľných bude len 83 kWh. Znova to na bežné jazdenie stačí a Maserati udáva veľmi odvážne číslo dojazdu, 450 km. To by znamenalo, že spotreba sa dostala pod 20 kWh na sto kilometrov, čomu sa mi vôbec nechce veriť. Ale vraj je to oficiálny údaj v testovaní WLTP. Maserati asi vie, čo hovorí. Ale uvidíme, nakoľko budú údaje totožné s realitou.

Zatiaľ nám musí stačí fakt, že architektúra umožňuje využiť rekuperáciu na krátky čas s výkonom až 400 kW, pričom nabíjanie bude možné výkonom 270 kW jednosmerného prúdu. Viac vraj nie je nutné dopĺňať, lebo výkonnejšie nabíjačky úplne bežné ešte nie sú. Aj tak to stačí na doplnenie energie z 20 na 80% iba v priebehu 18 minút. Zaujímavé prekvapenie prichádza pri pohľade na výkony striedavého prúdu nabíjania. Maserati sa spolieha na meniče a vďaka nim sa vie postarať o striedavé nabíjanie výkonom až 50 kW. Len pre pripomenutie, podobné výkony zvláda napríklad Hummer EV, ale bežné autá majú maximum na úrovni 22 kW.

Hovorí sa, že toto auto dokáže na stovku vyšprintovať za 2,8 sekundy a maximum rýchlosti, vďaka 800-voltovej architektúre, leží nad 300 km/h. Ale to je zatiaľ otázne. Otázne nie je aký tvar použila automobilka v prípade batérie. Nie je to klasická batéria umiestnená na plochu, má tvar písmena T, kvôli zachovaniu nízkeho profilu auta a kvôli ponechaniu podlahy v danej výške. Vo výške spaľovacích verzií.

23853-MaseratiGranCabrioFolgore 

Nové Maserati GranCabrio Folgore bude mať teda v interiéri stále rovnaký priestor, ale bude mať ešte nižšie ťažisko. Stále odvezie 4 cestujúcich, pričom ani tí v zadnej časti nebudú úplne trpieť.

Rozdielom od klasickej verzie bude určite ešte aj systém v interiéri, ktorý bude upravený na použitie elektrického pohonného systému. Na svojom mieste však ostáva strecha schopná zložiť sa a rozložiť za 18 sekúnd. Otázka prichádza ale aj v momente, keď sa začnete zamýšľať nad cenou. Tu je všetko otázne a ani cenník štandardných verzií automobilka nezverejňuje. Dokonca ani v konfigurátore nenájdete viac informácií. Maserati GranCabrio je vlastne, svojím spôsobom, tretím elektrickým autom výrobcu, ak rátame elektrický model Grecale, ale aj elektrické GranCoupe. Možno práve v kabriolete dáva elektrická energia najväčší zmysel, lebo prináša absolútne ticho od pohonnej sústavy. Akurát modely Maserati boli vždy skôr o tej show okolo, o rachote z výfuku a o zvuku ako z inej galaxie.

No a prečo je Maserati GranCabrio Folgore je lepšie ako Tesla Roadster? Lebo je reálnym kabrioletom a tiež je reálnym autom. Tesla Roadster bude aktuálna možno o niekoľko mesiacov, možno o rok, podľa toho ako sa podarí spustiť výrobu. Maserati pritom už teraz začína produkciu.